Korporativ madaniyat sizning tashkilotingizning shaxsiyati bo’lib, xodimlarni birlashtiradi va kompaniyaning maqsadlari va qadriyatlarini boshqaradi. Kuchli va ijobiy korporativ madaniyatni yaratish biznes muvaffaqiyati uchun juda muhimdir. Bu yerda sizning korporativ madaniyatingizni yaratish yoki rivojlantirish uchun qadamlar mavjud:
1. Qadriyatlaringizni aniqlang
- Asosiy qadriyatlar nima? Ular tashkilotingizning etakchi tamoyillari. Ularda halollik, innovatsiya, mijozlarga xizmat ko’rsatish, jamoaviy ish yoki ijtimoiy mas’uliyat bo’lishi mumkin.
- Nima uchun ushbu qadriyatlar muhim? Ular sizning tashkilotingizga nima beradi? Qanday qilib xodimlaringizning qaror qabul qilishiga yo’l-yo’riq ko’rsatadi?
2. Maqsad bilan bog’lang
- Tashkilotingizning missiyasi nimadan iborat? Bu nima uchun mavjud va u nimaga intiladi?
- Qanday qilib madaniyat maqsadni qo’llab-quvvatlaydi? Qadriyatlaringiz va maqsadingiz xodimlarni rag’batlantirishi kerak va bu maqsadning bajarilishiga yordam beradi.
3. Etakchilikning ishtiroki
- Rasmni modellashtirish. Etakchilar korporativ madaniyatning eng ko’zga ko’ringan namunasidir. Ular har kuni kompaniya qadriyatlari va xulq-atvorini namoyon etadilar.
- Hamkorlikni rivojlantirish. Ijroiya jamoasi faol madaniy harakatlarda hamkorlik qilishi kerak.
- Tushuntirish va muloqot qilish. Etakchilar madaniyatning qiymatini xodimlar bilan doimiy ravishda muhokama qilishlari va madaniyat tashabbuslari ortidagi “nima uchun” ni tushuntirish kerak.
4. Xodimlarni jalb qilish
- Ishga yollash bo’yicha qarorlarda madaniyatga mosligini baholang. Potensial xodimlarning qadriyatlari va ishlash uslubi tashkilotga mosligini aniqlang.
- Xodimlardan ma’lumot oling. Madaniyat va uning samaradorligi bo’yicha xodimlarning fikr-mulohazalarini so’rang.
- Ishtirok etuvchilarni aniqlang va mukofotlang. Madaniy faollikni tan oling va mukofotlang.
5. Kuchli asosni yarating
- Onboarding. Yangi kelganlarni tashkilotning qadriyatlari, missiyasi va tashkilot madaniyatiga kiritishni unutmang.
- Orientatsiya va ta’lim. Kodlarning, xatti-harakatlarning rasmiylashtirilgan siyosati va dasturlariga ishonch hosil qiling va xodimlar tushunadigan tarzda taqdim etilishi uchun o’quv materiallarini ishlab chiqing.
6. Madaniyatni qo’llab-quvvatlovchi vositalarni ishlab chiqing
- Mijozlar bilan aloqa. Mijozlar bilan munosabatlar va xizmat ko’rsatish tashkilotning qadriyatlari va yondashuvlarini aks ettirishi kerak.
- Ichki aloqa. Ichki aloqa kanalidan foydalanib, yutuqlarni nishonlang, madaniy tashabbuslar haqida xabar bering va qadriyatlarni ta’kidlang. Bu kompaniya yangiliklari, veb-seminarlar, ijtimoiy media yoki bloglar orqali amalga oshirilishi mumkin.
- Phisikal makonda. Ish joyi dizayni, san’at, umumiy maydonlarning tashkil etilishi tashkiliy madaniyatni aks ettirishi kerak.
7. O’lchov va sozlash
- Izlash so’rovi: Xodimlarning madaniyatni qanday qabul qilishi va samaradorligi to’g’risida muntazam ravishda so’rov o’tkazing.
- Ma’lumotlarni tahlil qilish. Xodimlarni o’z ichiga olish, yig’ilish, mahsuldorlik va biznes natijalari kabi metrikalarga nisbatan madaniyatning ta’sirini o’lchang.
- Moslashtirish va takomillashtirish. So’rov natijalari va tahliliy ma’lumotlarga asoslanib strategiyalarni va dasturlarni moslashtiring va takomillashtiring.
Yodda tuting: Korporativ madaniyat shunchaki yoqimli plakatlar va kompaniya tadbirlariga qaraganda ancha katta narsadir. Kuchli va ijobiy korporativ madaniyat – bu xodimlarningizni har kuni qanday ishlashiga ta’sir qiladigan muhit. Unga investitsiya qiling, uni quvvatlang va u sizning eng katta aktivlaringizdan biriga aylanadi.