Akram Farmonovning Biznes kursi

KPI (Key Performance Indicators- Asosiy ko’rsatkichlar) xodimlarning ishlashini ularning vazifalariga, kompaniyaning maqsadlariga va shaxsiy rivojlanishiga muvofiq o’lchash uchun mo’ljallangan. Xodimlarga KPI belgilashning quyidagi bosqichlari mavjud:

Xodimlarga KPI belgilash

1. Kompaniyaning maqsadlari va ustuvorliklarini aniqlang:

  • Kompaniyaning missiyasi va umumiy maqsadlarini ko’rib chiqing.
  • Strategik reja va uning asosiy yo’nalishlari bilan tanishing.
  • Har bir bo’lim yoki guruhning ushbu maqsadlarga qanday hissa qo’shishini tushuning.

2. Xodimlarning vazifalarini shaffof tarzda aniqlang:

  • Har bir xodim uchun aniq vazifa tavsiflang.
  • Vazifalarni SMART (Specific -Aniq, Measurable-O’lchovli, Achievable -Erishish mumkin, Relevant -Dolzarb, Time-bound -Vaqtga bog’liq) tamoyili bo’yicha tavsiflab bering.

3. Muvaffaqiyat o’lchovi bo’ladigan KPIlarni yarating

  • Har bir vazifa uchun mos keladigan KPIlarni aniqlang (masalan, savdo yopilishi, xaridorlarning qoniqishi darajasi, veb-sayt trafigi).
  • KPI’lar raqamli va o’lchovli bo’lishi kerakligini ta’minlang.
  • Muayyan KPIlarni individual maqsadlar bilan bog’lang.

4. Xodimlarning KPI tushunishiga erishing:

  • KPIlarni xodimlarga tushuntiring va ular nima uchun muhim ekanligini bilishini ta’minlang.
  • Xodimlarga o’zlarining KPIlariga erishishda qanday yordam berish mumkinligi haqida muhokama qiling.

5. KPI’larni monitoring qiling va muloqot qiling:

  • O’z vakolatidan chetga chiqmasa, xodimlarni o’z KPIlarini kuzatib borishlariga imkon yarating.
  • Doimiy mulohaza bildiring va rivojlanish uchun qo’llab-quvvatlang.
  • Zarur bo’lganda o’zgarishlar kiriting.

Qo’shimcha maslahatlar:

  • KPI’lar sonini cheklang (taxminan 3-5 ta).
  • Vaqti-vaqti bilan KPI’larni ko’rib chiqing va ularni kompaniya maqsadlari yoki xodimning vazifalaridagi o’zgarishlarga qarab o’zgartiring.
  • KPI’larni ishlashni yaxshilash uchun ijobiy vosita sifatida taqdim eting.
  • KPI’lar vositasida xodimlar o’rtasida mustahkam va sog’lom raqobatni rag’batlantiring.

Masalan:

  • Sotuvchi uchun KPI: Oylik yangi mijozlar soni, savdo hajmi, mahsulotning o’rtacha qiymat.
  • Mijozlarni qo’llab-quvvatlash vakili uchun KPI: Yechilgan muammolar soni, mijozlarning qoniqish so’rovlari natijalari, yechim vaqti.
  • Marketing menejeri uchun KPI: Leadlar soni, veb-sayt trafigi, sotsiyal tarmoqlarda ishlash ko’rsatkichlari.

Esda tutingki, KPI xodimlarga muvaffaqiyatga erishish uchun aniq yo’nalish berish, motivatsiya va hisobdorlikni oshirishda foydali vositadir.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *